Jump to content
sonda

Kako cete se izjasniti u popisu stanovnistva 2013.godine?

Recommended Posts

Ti nemas sta biti ljut na Srbe,turski hizmecaru.Srbi su kultivisali muslimane poslije drugog svjetskog rata.U Cazinu nije bilo ni jednog pismenog covjeka po zavrsetku WW2.sVI OPSTINSKI SLUZBENICI SU bili Srbi,Policija sje bila srpska,doktori su bili Srbi i poneki Hrvat.Ucitelji i uciteljice su bili Srbi.Mujo je bjezao od skole ko djavo od krsta.Suci u Cazinu koji su bili Srbi su slali pozive roditeljima muslimanske djece da upisuju svoju djecu u skole a hoidze su odvracale od skole a posebno djevojcice,tvrdeci kako to nije dozvoljeno u islamu i da je hara.

 

Cudno kako meni koji ne voli Turke i turčenje govoriš to, jos plus da sam Bosnjak. Shvati da ti Bosnjaci ne daju biti Bosnjakom jer si autonomas a ja kao Bosanac te ne priznajem jer si autonomas i sa četničkim agresorom si htio cijepati Bosnu. Dakle ti ne mozes biti nijedno ni drugo, ti si ološ, klošar, propalitet, nula. Niko te neće prihvatiti i to je to.

 

Momci su ti odgovorili na tvoje gluposti sve a ja bih jos da dodam pitanje. Sta si ti ocekivao u Srboslaviji ? 

 

Zene nisu isle u skole u to vrijeme a muskarci su ucili citati i pisati najnormalnije. To je istina za hodze da su jeli govna u to vrijeme za latinicu i cirilicu ali zato su u mektebima poucavali djecu arapskom jeziku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti nemas sta biti ljut na Srbe,turski hizmecaru.Srbi su kultivisali muslimane poslije drugog svjetskog rata.U Cazinu nije bilo ni jednog pismenog covjeka po zavrsetku WW2.sVI OPSTINSKI SLUZBENICI SU bili Srbi,Policija sje bila srpska,doktori su bili Srbi i poneki Hrvat.Ucitelji i uciteljice su bili Srbi.Mujo je bjezao od skole ko djavo od krsta.Suci u Cazinu koji su bili Srbi su slali pozive roditeljima muslimanske djece da upisuju svoju djecu u skole a hoidze su odvracale od skole a posebno djevojcice,tvrdeci kako to nije dozvoljeno u islamu i da je hara.

 

 

Sto bi rekao Zdravko Mamic ti si jedan mucki provokator i nemas pravo lagati ovaj napaceni narod.

 

Koje gluposti sve si izrekao ja jos ne znam da li to citam ili mi se prividja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cak je prije koji dan izjavio da oni imaju svoju autonomiju hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj banujte ga više.

 

Govorio sam ja više puta da ga banuju, ali cijenjena moderacija i administracija je rekla da on ima pravo glorifikovati Fikreta i da mu ne mogu zabraniti pisanje zbog toga. Kada sam ih ja upitao sta da se nađe ko da malo brani Ratka Mladića više nisam dobio odgovora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dajte ljudi bio bi forum dosadan bez njega a jos svaki put kad se loguje biva psihicki silovan, vjerujem da je slupao 4 tastature do sada. Neka lika da sam sebe ubija a mi da se smijemo njegovim frustracijama sto nece ni za 50 miliona godina docekati zapadni bosnu.



Gorilo ako su bosnjaci starosjedioci kako im jezik lici na ruski/slavenski ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan od omiljenih srpskih mitova, poput onog da se na srpskom dvoru u srednjem vijeku jelo zlatnim viljuškama dok se na evropskim dvorovima jelo rukama. Ili da su pobijedili u kosovskom boju, ili da su hajduci bili nešto drugo osim drumskih razbojnika, ili da su Srbi junački dobijali u ratu a gubili u miru, ili...mogu ja ovako do sutra, ali mi se ne da.
Šta i ako su Srbi bili učitelji u Cazinu? Kao da nije bilo muslimana koji su podučavali djecu po srpskim selima. I kao da je to uopšte bilo važno, jer osim Slovenaca, ostali su bili uglavnom nepismeni, s malim izuzetkom onih koji su živjeli po većim gradovima. A znaš ko je u Bosni živio po većim gradovima? Tada su se bosanski gradovi još uvijek nazivali čaršijama.
Srbi su tradicionalno uvijek bili skloni uniformi, od generala do poštara, tako da nije čudno da su bili reprezentirani iznad prosjeka u policiji, sudstvu i upravi.


To za mitove si dobro rekao, pogotovo za kosovo i milosa obilica. Al GLE, srbi su bilo cesto gradjani a Hase i huse za vica, sa brda. Bili Prvaci u tuberkulozi i nepismenosti sa nikakvog infrastrukturom zemlje. Ko je imao pravo mene neopredjeljenog da proglasi, bez jezika i nacije ?

Koliko je bilo bosnjaka na funkcijama vecim u gradovima gdje su oni vecina bili, da ne govorim u daljim gradovima u drugim saveznim drzavama ? Kako se na nas mjesani brakovi odrazili ili dodir sa srbima ? ( vidi linkove poput sonde, u kladusi se davala srbska imena djeci)

Äitd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorilo ako su bosnjaci starosjedioci kako im jezik lici na ruski/slavenski ? :D

 

Nadam se da me to pitas onako iz zajebancije xD Zato što su slavenizirani i asimilirani kao i sve ostale skupine u BiH nakon dolaska Slavena ? xD Pa i dan danas mi nosimo gene od Vikinga, Kelta, Tračana, ilirskih naroda ali najvise Slavena. Nasa kultura je slavenska ( kod Bosnjaka jos i orientalna uveliko ), nas jezik je slavenski, i zadnji narodi koji je asimilirao starosjedioce Bosne su Slaveni. Dakle zato smo Slaveni pajdo. 

 

 

Sta za tebe znaci rijec starosjedioci jer to moze sa sobom nositi veci broj konteksta ? Bosnjaci U OVOM KONTEKSTU ne mogu biti starosjedioci jer bas kao bosnjacki narod nisu postojali prije Slavena i nisu se nazivali Bošnjacima. To su bili razni ilirski narodi međusobno slični a vec sam pisao o etnogenezi Bosnjaka pa onda mozes procitati kako se stvarao bosnjacki narod a pisao sam i autonomasu kako nastaju narodi i nacije kao drustvena jedinica. Mislim da ti je to dovoljno za odgovor kojeg trazis. Inace pitanje Bosnjaka je jedno od najzanimljivijih u etnologiji modernih naroda i premalo je istrazeno koliko bi moglo biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za mitove si dobro rekao, pogotovo za kosovo i milosa obilica. Al GLE, srbi su bilo cesto gradjani a Hase i huse za vica, sa brda. Bili Prvaci u tuberkulozi i nepismenosti sa nikakvog infrastrukturom zemlje. Ko je imao pravo mene neopredjeljenog da proglasi, bez jezika i nacije ?
Koliko je bilo bosnjaka na funkcijama vecim u gradovima gdje su oni vecina bili, da ne govorim u daljim gradovima u drugim saveznim drzavama ? Kako se na nas mjesani brakovi odrazili ili dodir sa srbima ? ( vidi linkove poput sonde, u kladusi se davala srbska imena djeci)
Äitd

Ne mogu da govorim o drugim gradovima, ali u Banjaluci je bio popriličan broj direktora, sudija, advokata, profesora, glumaca, slikara, ukratko onih koji čine najviši sloj društva i utiču na ostatak, iz redova našeg naroda. Sve je to bilo po ključu, osim u vojsci i miliciji, gdje je bilo najviše Srba, to sam već objasnio.
A bili smo neopredjeljeni jer se nismo htjeli izjasniti kao Srbi ili Hrvati (neki jesu, nije mi jasno zbog čega, valjda oni sami znaju). Ali pogrešno je zbog naše neopredjeljenosti optuživati Srbe, Hrvate ili komuniste. Najveći krivac, po meni, je Mehmed Spaho koji je naciju pretvorio u religijsku grupu i dok su u kraljevini Jugoslaviji Srbi ostali Srbi, Hrvati ostali Hrvati, jedino smo mi postali samo muslimani. Kao religijska a ne nacionalna grupa bili smo tretirani kao "strano tijelo" koje je trebalo odstraniti, pogromima i iseljavanjem u Tursku.
U NDH smo postali "cvijeće hrvatskog naroda" zbog puke malobrojnosti Hrvata kojima je trebalo žive sile za obračun sa Srbima. Spretno su muslimane obukli u crne uniforme, podijelili noževe i poslali da kolju sve redom, što je rezultiralo strašnim klanjima muslimana u rubnim područjima Bosne, u Hercegovini i u Sandžaku. Da se razumijemo, još od početka rata je postojao četnički plan za uništenje muslimana (ubaciću cjelokupni dokument iz prepiske Moljević-Mihajlović, kad stignem), ali zločini ustaša po srpskim selima je samo pogoršao situaciju.
Muslimani su regrutovani i u 13. SS diviziju (Handschar), i njihovo učešće u ratu nije nešto što nam služi na čast.
Muslimani su organizovali i milicije, kao što je bila i milicija Huske Miljkovića (vid teritorijalne odbrane na ograničenom prostoru) čiji je glavni cilj bio sprečavanje četnika i partizana da ulaze na pomenute teritorije. Negdje do 1944. većina je prišla partizanima.
I na kraju, dosta muslimana je otišla u partizane, postojale su čak i muslimanske brigade u istočnoj Bosni.
Učešće u antifašističkoj borbi je ono što je pomoglo našem narodu da dobije ono veliko M i postane priznat kao narod, u ustavnom smislu. Zaslugu u tome imaju i Džemal Bijedić i porodica Pozderac, naročito Hamdija koji su bili komunisti, ali su bili svjesni problema svog naroda i borili su se unutar sistema da za svoj narod postignu što više. Zbog toga su bili trn u oku velikosrpskim i velikohrvatskim interesima, što je rezultiralo njihovim uklanjanjem. Džemal Bijedić je poginuo u avionskoj nesreći pod čudnim okolnostima (ispravan avion, vedar dan), a Hamdija Pozderac je vjerovatno svisnuo od muke kada je iscenirana afera oko Agrokomerca koja je finansijski i ekonomski upropastila cijelu Cazinsku Krajinu, a on ništa nije mogao da u da to spriječi, jer je Slobodan Milošević već držao sve konce u svojim rukama, od medija koje su pumpale dezinformacije, do banaka koje su odbile finansiranje već suviše ambicioznih Abdićevih projekata.
Malo sam odužio, ali svi ovi događaji su odigrali svoju ulogu u formiranju političke svijesti našeg naroda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se da nemas pojma o Cazinu i ovdasnjim prilikama u to vrijeme, a to svoje neznanje besramno predsavljas kao istimu.

Hajde mi napisi ovdje da svi procitamo kad je prvi doktor-musliman dosao raditi u Cazin.Ma nemoj nikoga ulaskivati,bezobraznice jedan.Mogu ti napisati ovdje sve i jednog srpskog doktora i sve i jednog srpskog ucitelja i uciteljicu po Mjesnim zajednicama Opstine Cazin. Koliko poznajes ucitelja i uciteljica koji su bili muslimani i ucili djecu od '45.g do polovine osamdesetih.Ja imam spisak svih ucitelja i uciteljica koji su od zavrsetka drugog svjetskog rata radili na nasoj Opstini.A ti se pokusaj sjetiti samo onih od osamdesetih do pocetka ovog zadnjeg rata. Siguran sam da nema boljeg poznavaoca stanja na Cazinskoj krajini od mene.Kad zans tako dobro sve stvari,de ovdje napisi,koji je Pozderac ubio u Cazinu mladica koji je bio u Huskinoj vojsci,naredio mu je da zine i opalio mu je metak kroz usta u mozak.Znas li gdje se to dogodilo u Cazinu.Znas li ime tog Pozderca? znas li gdje je bila bolnica u Cazinu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde mi napisi ovdje da svi procitamo kad je prvi doktor-musliman dosao raditi u Cazin.Ma nemoj nikoga ulaskivati,bezobraznice jedan.Mogu ti napisati ovdje sve i jednog srpskog doktora i sve i jednog srpskog ucitelja i uciteljicu po Mjesnim zajednicama Opstine Cazin. Koliko poznajes ucitelja i uciteljica koji su bili muslimani i ucili djecu od '45.g do polovine osamdesetih.Ja imam spisak svih ucitelja i uciteljica koji su od zavrsetka drugog svjetskog rata radili na nasoj Opstini.A ti se pokusaj sjetiti samo onih od osamdesetih do pocetka ovog zadnjeg rata. Siguran sam da nema boljeg poznavaoca stanja na Cazinskoj krajini od mene.Kad zans tako dobro sve stvari,de ovdje napisi,koji je Pozderac ubio u Cazinu mladica koji je bio u Huskinoj vojsci,naredio mu je da zine i opalio mu je metak kroz usta u mozak.Znas li gdje se to dogodilo u Cazinu.Znas li ime tog Pozderca? znas li gdje je bila bolnica u Cazinu ?

 

E nek' je Cazinjanin, nek' je vaš. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazite,

Ovaj sonda, pored toga što je velikosrpsko-ideološki namazan u komunikaciji se ponaša poput grčkih sofista.

Za one koji su manje proučavali sofiste , oni uglavnom zauzimaju kritički i skeptički stav prema tradicionalnim oblicima života i mišljenja te problematiziraju etičke pojmove istinitog, općevažnog i ispravnog.

Stariji sofisti u Grčkoj su bili  nositelji tzv. novog duha u grčkoj filozofiji, mlađi su uglavnom nastavljači, a često samo prazni retori koji su za novac prodavali znanje o tome kako se svaka stvar može braniti i napadati, potvrđivati i negirati.Bjelo ne mora biti bjelo ako ste dobar govornik!!

Jedna od njihovih retorskih akrobacija jeste da iz iskonstruisanih premisa donose pogrešne zaključke.

U naše doba to bi se reklo "glumi pametnjakovića" a u suštini lupa gluposti. Što bi rekla sarajevska raja "niđe veze".

Sa ovakvim sugovornicima je fakat isprazno i besmisleno komunicirati jer u svakoj rečenici provuče neku neistinu tako da ste u situaciji da ili da zbog istine ispravljate njegove izmišljotine ili da ignorišete njegove laži. I u jednom i u drugom slučaju ste na gubitku jer sa provokatorm samo gubite vrijeme.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde mi napisi ovdje da svi procitamo kad je prvi doktor-musliman dosao raditi u Cazin.Ma nemoj nikoga ulaskivati,bezobraznice jedan.Mogu ti napisati ovdje sve i jednog srpskog doktora i sve i jednog srpskog ucitelja i uciteljicu po Mjesnim zajednicama Opstine Cazin. Koliko poznajes ucitelja i uciteljica koji su bili muslimani i ucili djecu od '45.g do polovine osamdesetih.Ja imam spisak svih ucitelja i uciteljica koji su od zavrsetka drugog svjetskog rata radili na nasoj Opstini.A ti se pokusaj sjetiti samo onih od osamdesetih do pocetka ovog zadnjeg rata. Siguran sam da nema boljeg poznavaoca stanja na Cazinskoj krajini od mene.Kad zans tako dobro sve stvari,de ovdje napisi,koji je Pozderac ubio u Cazinu mladica koji je bio u Huskinoj vojsci,naredio mu je da zine i opalio mu je metak kroz usta u mozak.Znas li gdje se to dogodilo u Cazinu.Znas li ime tog Pozderca? znas li gdje je bila bolnica u Cazinu ?

Bold,

1. Govori o tebi samom jako, jako puno.

2. Puno vjeruj, poticem iz porodice prosvjetara.

3. Pa dje si ministre Juricu, kako te nisam ranije prepoznao. :P

 

Ako imas pouzdane informacije da je neko nekog ubio u ratnim okolnostima, a da ubijeni nije imao priliku da se ravnopravno bori za vlastiti zivot, kao odgovoran gradjanin imas obavezu da isti slucaj prijavis radi daljnjeg procesuiranja. Ratni zlocin ne zastarjeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bold,

1. Govori o tebi samom jako, jako puno.

2. Puno vjeruj, poticem iz porodice prosvjetara.

3. Pa dje si ministre Juricu, kako te nisam ranije prepoznao. :P

 

Ako imas pouzdane informacije da je neko nekog ubio u ratnim okolnostima, a da ubijeni nije imao priliku da se ravnopravno bori za vlastiti zivot, kao odgovoran gradjanin imas obavezu da isti slucaj prijavis radi daljnjeg procesuiranja. Ratni zlocin ne zastarjeva.

Kakove to ima veze sto ti potices iz porodice prosvjetara.Prosvjetari su ponekad rodili i nekog debila,kriminalca,ubicu,pljackasa.Naravno tebe ne vidim medju ovin pobrojanim,ipak si ti inteligentan momak ali volis ponekad omalovazavati nekog bez razloga. Mrtvi ne odgovaraju za svoja djela.Tudjman i Alija bi sigurno zavrsili u Hagu da nisu presvisnuli prije vremena.Ali ostala su njihova zlo-djela,da se o njima pise ,govori i upozorava.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nek' je Cazinjanin, nek' je vaš. :D

Gospodjo Ciklama u Velikoj Kladusi ima ljudi a ima i ne ljudi.Ima ih cak boljih od mene.Nego,kad smo vec u prici o Kladusi,ti kao Kladuscanka ili Kladusanka, bi morala imati u svojoj kuci ili kod nekog clana uze obitelji/familije Kladusku Monografiju.E,sad te molim da napises ko je autor te Monografije i koji je historijski period obradjen u toj Monografiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatak na moj prethodni post, evo dokumenta koji sam obećao staviti, projekat Stevana Moljevića od 30 juna 1941. godine o granicama, društvenom uređenju i spoljnoj politici velike Srbije, u obnovljenoj Jugoslaviji nakon drugog svjetskog rata:

 

 

HOMOGENA SRBIJA

Iskušenja srpskog naroda u ovome ratu, izazvana gubitkom države i slobode, dovela su ga do nepokolebljivog uverenja:


1) da snagu države ne čini ni prostranstvo njene teritorije, ni broj njenog žiteljstva, pa ni bogatstvo zemlje, koliko nezavisnost pogleda, smisao i ljubav za državu, njenu slobodu i nezavisnost, unutrašnja sloga i duhovna povezanost naroda u času spoljne opasnosti, te spremnost njegova da za državu i njenu slobodu žrtvuje sve što ima pa i sebe sama;

2) da on tu istovetnost pogleda na državu, smisao i ljubav za državu i njenu nezavisnost može opet postići samo ako bude okupljen u homogenoj Srbiji. Primere su mu za to dale Srbija i Crna Gora u prošlim ratovima i Grčka u sadanjem ratu.

Stoga se Srbima nameće danas prva i osnovna dužnost:

da stvore i organizuju homogenu Srbiju koja ima da obuhvati celo etničko područje na kome Srbi žive, i da joj osiguraju potrebne strateške i saobraćajne linije i čvorove, te privredna područja kako bi joj bio omogućen i obezbeđen slobodan privredni, politički i kulturni život i razvitak za sva vremena.

Te strateške i saobraćajne linije i čvorovi, potrebni za sigurnost, život i opstanak Srbije, iako gdegde danas ne bi imali srpsku većinu, imaju da posluže Srbiji i srpskom narodu da se ne bi više ponavljala teška stradanja koja Srbima nanose njihovi susedi čim se pruži prilika.

Preseljavanje i izmena žiteljstva, naročito Hrvata sa srpskog i Srba sa hrvatskog područja, jedini je put da se izvrši razgraničenje i stvore bolji odnosi između njih, a time otkloni mogućnost da se ponove strašni zločini koji su se dešavali i u prošlom ratu, a naročito u ovom sadanjem, na svemu području na kome su Srbi i Hrvati bili izmešani, i gde su Hrvati i Muslimani s planom išli za istrebljenje Srba.

I GRANICE

Osnovna greška u našem državnom uređenju bila je što 1918. g. nisu bile udarene granice Srbije. Ta se greška mora ispraviti, danas ili nikad. Te se granice danas moraju udariti, i one moraju da uhvate celo etničko područje na kome Srbi žive sa slobodnim izlazima na more za sve srpske oblasti koje su na domak mora.

1) Na istoku i jugoistoku (Srbija i Južna Srbija) srpske su granice obeležene ishodom ratova za oslobođenje, i njih valja samo pojačati Vidinom i Ćustendilom.

2) Na jugu (Crna Gora i Hercegovina) valja da u Jugozapadnu srpsku oblast uđu pored teritorije Zetske banovine.

a.) sva istočna Hercegovina sa železničkom prugom od Konjica pa do Ploča, uključivo sa pojasom koji bi tu prugu zaštićavao, tako da bi u nju ušao srez konjički ceo; od mostarskog sreza opštine: Mostar grad, Bijelo Polje, Blagaj i Žitomislići; srez stolački ceo; a od metkovićkog sreza Ploče i sve područje južno od Ploče; te Dubrovnik kome bi se imao dati poseban status.

b.)severni deo Albanije, ukoliko Albanija ne bi dobila autonomiju,

3) Na zapadu valja da u Zapadnu srpsku oblast uđu, pored Vrbaske banovine, Severna Dalmacija, srpski deo Like, Korduna, Banije i deo Slavonije, tako da toj oblasti pripadnu lička želj. pruga od Plaškog do Šibenika i severna želj. pruga od Okučana preko Sunje do Kostajnice. U tu bi oblast ušao na jednoj strani srez bugojanski osim Gor. Vakuf, a od sreza lijevanjskog opštine: Lijevno i Donje Polje, a na drugoj strani od sreza šibeničkog opštine: Šibenik i Skradin; od kninskog sreza: opština Knin i srpski deo opštine Drniš sa svom teritorijom preko koje prelazi želj. pruga Knin — Šibenik, te eventualno srpskim delom opštine Vrlika u sinjskom srezu; srez benkovački ceo; srez biogradski ceo; srez Preko ceo; tako da granica Zapadne srpske oblasti ide Velebitskim Kanalom i obuhvata Zadar sa svim otocima pred njim, od sreza gospićkog opštine: Gospić, Lički Osik i Medak; od sreza perušićkog istočni deo, preko koga prelazi želj. pruga; od sreza otočačkog opštine: Dabar, Škare i Vrhovine; od sreza ogulinskog opštine: Drežnica, Gomirje, Gor. Dubrava i Plaški; srez vojnički osim opštine Barilović; srez Vrginmost ceo; srez glinski osim opština Bučice i Stankovac; od sreza petrinjskog opštine: Blinja, Gra-dusa, Jabukovac i Sunja; srez kostajnički osim opštine Bobovac; od sreza Novske opštine: Jasenovac i Vanjska Novska, ali ove opštine valja porušiti tako da želj. pruga ostane na teritoriji ovih dveju opština; srez okučanski ceo; srez pakrački osim opština: Antunovac, Gaj i Poljana; od sreza požeškog opština Velić Selo; srez Daruvar, Grubišno Polje i Slatina; zatim bosanski srezovi Derventa i Gradačac. Razume se da u ovu oblast ulaze i svi drugi srezovi unutar navedenih granica.

Za ovu zapadnu srpsku oblast, koja bi imala 46 srezova sa blizu milion i po duša, na kojoj je celo preduzeće Šipada,. i veliki gvozdeni rudnik Ljubija, i preko koje prelazi Jadranska pruga Valjevo — Banja Luka — Šibenik, valjalo bi obezbediti Zadar s okolinom i otoke koji su pred njim radi zaštite njenog izlaska na more.

4) Severnoj srpskoj oblasti valja dati, uz teritoriju Dunavske banovine, oduzete joj srpske srezove Vukovar, Šid i Ilok, i od vinkovačkog sreza opštine: Vinkovci, Laže, Mirkovci i Novi Jankovci; srez i grad Osijek ceo;

Ovoj oblasti valja obezbediti Baranju s Pečujom i istočni Banat s Temišvarom i Rešicama.

5) Središnoj srpskoj oblasti — Drinskoj banovini — imaju se povratiti oduzeti joj bosanski srezovi: Brčko, Travnik i Fojnica.

Dalmacija, koja bi obuhvatala Jadransku obalu od Ploča pa do ispod Šibenika, te od bos. herc. srezova: Prozor, Ljubuški, Duvno; zapadne delove mostarskog i livanjskog sreza, te delove kninskog i šibeničkog sreza na severu, ima da uđe u sastav Srbije i da dobije zaseban autonoman položaj. Rimokatolička crkva u Dalmaciji biće priznata i od države pomagana, ali rad crkve i rimokatoličkog sveštenstva u narodu mora biti na korist države i pod njenom kontrolom.

II ODNOS PREMA OSTALIM JUGOSLOVENSKIM I BALKANSKIM

DRŽAVAMA

Srbija ima da, verna svojoj prošlosti i svojoj misiji na Balkanu, bude i u budućnosti nosilac jugoslovenske misli, te prvi pobornik balkanske solidarnosti i Gledstonova principa »Balkan balkanskim narodima«. Vreme traži okupljanje manjih država u veće jedinice, saveze i blokove, a od Srba će to tražiti i njihovi prijatelji. Srbi će se tim traženjima rado odazvati, jer je to u duhu njihove istoriske misli na Balkanu. Srbi su tim putem pošli već onda kad su stvarali Jugoslaviju, i oni s toga puta neće natrag. Samo, kako je prvi korak na tome putu bio pogrešno učinjen u tome što su oni sve dali i u Jugoslaviju odmah utopili i Srbiju i Crnu Goru i srpstvo, dok su ostali — Hrvati i Slovenci i muslimani — pošli protivnim putem — da od Jugoslavije sve uzmu, a ništa da ne daju, to se sad ta greška mora ispraviti, a ispraviće se samo ako Srbi odmah pri vaskrsu Jugoslavije, već u prvom času, i bez ičijeg pitanja, stvore homogenu Srbiju u granicama kako su napred označene, pa tek onda sa te osnovice, kao svršenog čina, pristupe uređenju svih ostalih pitanja i sa Hrvatima i Slovencima.

Jugoslavija bi, prema tome, imala biti urađena na federativnoj osnovi sa tri federalne jedinice: srpskom, hrvatskom i slovenačkom (Srbija, Hrvatska i Slovenija). I tek kad se to stanje sredi, kad se svi srpski krajevi povežu u jednu homogenu Srbiju i kad se sažive, onda bi se moglo pomišljati na uže zbliženje s Bugarima. Dotle bi se moglo s njima sarađivati na kulturnom i ekonomskom približavanju (prvo putem štampe, knjige, crkve, i društvenog upoznavanja, a drugo carinskom unijom).

Srbi, koji su se pre blizu pet vekova jedini na Balkanu ozbiljno oprli najezdi Osmanlija sa istoka na zapad,

Srbi, koji su u borbi sa turskom imperij om istrajali i prvi digli ustanak protiv Turaka,

Srbi, koji su se prvi na Balkanu oprli najezdi Germana sa zapada prema istoku, dobili su time pravo na vodstvo na Balkanu, i oni se toga vodstva neće i ne mogu odreći ni zbog sebe ni zbog Balkana i njegove sudbine. Oni svoju istorisku misiju moraju ispuniti, a moćiće to učiniti samo ako budu okupljeni u homogenoj Srbiji i okviru Jugoslavije koju će zadahnuti svojim duhom i dati joj svoj pečat. Srbi moraju imati hegemoniju na Balkanu, a da imaju hegemoniju na Balkanu, moraju prethodno imati hegemoniju u Jugoslaviji. Samo ta hegemonija mora da bude u veličini duha, u širini pogleda i daljini vidika, u smelosti političke misli, u odlučnosti političke akcije, za što su Srbi do danas dali dovoljno primera i dokaza u svim odlučnim časovima svoje prošlosti. I kao što je sadašnjost samo krajnja tačka prošlosti, i budućnost valja da im bude produžena linija prošlosti.

III DRUŠTVENO UREĐENJE

Društveno uređenje u Jugoslaviji, zasnovano na neograničenom liberalizmu, bilo je u nesređenim poratnim vremenima zloupotrebljavano i iskorišćavano na štetu slabijih od strane jačih i od strane pojedinaca na štetu zajednice. To je remetilo potrebnu ravnotežu u privrednom životu, a vodilo rasulu nacionalnog i društvenog morala i javnog života, u Srbiji rad ima da bude osnov, cilj i smisao života svakog čoveka te da bude pravedno nagrađen prema kvalitetu i kvantitetu; kapital ima da bude sredstvo kojim će srpski narod da ostvaruje svoju istorisku misiju na polju narodne odbrane, narodne privrede i narodne kulture, te obezbedi svoj narodni opstanak, ali nosilac kapitala i kapitalizma ima da bude u prvom redu država.

I privatni kapital je narodna svojina, i ima da bude pod zaštitom, ali i pod nadzorom države, te da i on posluži dobru naroda i zajednice.

Država ima da stvori svakom svom državljaninu mogućnost rada i zarade, te da svakog osigura za slučaj bolesti, starosti i iznemoglosti.

Sloboda ličnosti, lične inicijative i lične imovine ima biti svakom državljaninu obezbeđena zakonom; samo ta sloboda ne sme biti zloupotrebljavana i iskorišćavana ni na štetu drugog čoveka ni na štetu zajednice.

Sloboda misli, sloboda vere i sloboda štampe ima također biti obezbeđena, ali ne sme biti zloupotrebljavana.

Crkva, kao organizacija, može biti u Srbiji priznata i pomagana samo ako je prema inostranstvu potpuno nezavisna i ako u Srbiji ima svog vrhovnog poglavara.

Na verskoj osnovi ne mogu se stvarati političke partije.

Štampa ima da služi narodu i državi, te podizanju javnog morala.

NARODNI PREPOROD

Da se postigne preuređenje države i njenog društvenog stanja, srpskom narodu je potreban opšti narodni preporod u svima njegovim redovima i na svim poljima narodnog života. Za taj preporod potrebno je pribrati i okupiti sve narodne snage, ne deleći srpski narod po klasama, jer se on deli samo po zanimanjima, koja valja sva da budu časna i po zajednicu korisna, te da sva rade u jednom istom smeru u punoj harmoniji, da se u svom radu dopunjuju i ispomažu. U prve redove valja da uđu intelektualci — prosvećeni sinovi srpskog naroda i njegova omladina, te da daju primere svoga pregalaštva, samopregora, reda, rada i discipline, i da izgaraju na svojim dužnostima.

Nikšić, 30. juna 1941 god.

 

NAŠ PUT

Vodi nas stopama kosovskih vitezova. Pošli smo da stvorimo Srbiju,

u kojoj će biti ujedinjeni svi Srbi i sve zemlje u kojima Srbi žive;

u kojoj će vladati zakon, red i društvena pravda;

da seljak bude domaćin, da ima dovoljno zemlje i živi boljim životom,

da radnik bude pravedno nagrađen za svoj rad i obezbeđen u starosti, bolesti i iznemoglosti;

da činovnik pretstavnik države u svome delokrugu bude materijalno obezbeđen i zaštićen, ali i odgovoran; u kojoj će kapital biti zakonom zaštićen, ali i kontrolisan, a glavni nosilac kapitala biti država;

u kojoj će biti priznate zasluge svima borcima za narodno oslobođenje kako u prošlim ratovima tako i u ovome, a njihovim porodicama omogućen život;

u kojoj će izdajnici i oni koji su svoje položaje u javnom životu zloupotrebili biti pravedno kažnjeni;

u kojoj će javnim životom da upravljaju oni koji su za to dostojni.

Eto, takvu Srbiju, kakvu su sanjala sva naša pokolenja, a za kakvu se bori srpski narod od Karađorđa pa do dana današnjega, u kojoj će se moći živeti dostojno čoveka, a za koju je vredno umreti, takvu Srbiju koja će s ponosom da vodi Jugoslaviju, pa i ceo Balkan, želimo da stvorimo ili da izginemo, kao što izginuše kosovski vitezovi.

To je put koji nam je pokazao naš mladi Kralj. To je put kojim nas vodi naš Draža Vojvoda.

 Originalni dokument se nalazi u Arhivu Vojnoistorijskog instituta, Beograd, fond Četnička arhiva (zaplijenjena nakon drugog svjetskog rata)

Autor je Stevan Moljević

 

 

Dr Stevan Moljević (1883, Rudo), advokat u Banjaluci, član Samostalne demokratske stranke Svetozara Pribićevića, osnivač Francuskog i Engleskog kluba i predsednik Srpskog kulturnog kluba u tom mestu. Desetog aprila 1941. pobegao u Crnu Goru. Član je četničkog Centralnog nacionalnog komiteta (dalje: CNK) od avgusta 1941. do kraja januara 1944 (Arhiv VII, Ca, k. 3, reg. br. 27/1). Od tada do juna 1944. jedan je od potpredisednika CNK, od juna 1944. do početka maja 1945. sekretar (predsednik) Izvršnog odbora CNK. Po dolasku u Štab četničke Vrhovne komande Jugoslovenske vojske u otadžbini (dalje: VK JVUO) početkom maja 1942, uključen u tzv. civilni (politički) deo VK JVUO, u kome su se već nalazili Dragiša Vasić (potpredsednik Srpskog kulturnog kluba u Beogradu) i dr Mladen Žujović (član Republikanske stranke). Po povratku VK JVUO iz Crne Gore u Srbiju (početkom leta 1943) preuzima ulogu političkog rukovodioca četničkog pokreta Draže Mihailovića (dalje: četnički pokret DM) i savetnika Draže Mihailovića po političkim pitanjima (do tada je to bio Dragiša Vasić). Sa Dražom Mihailovićem orga-nizuje (krajem januara 1944) četnički kongres u s. Ba (Valjevo). Autor je više političkih dokumenata četničkog pokreta DM (»Deklaracija od 1. i 12. 1943«, »Poruka Hrvatima«, Poruka Muslimanima«, »Pred nama je jedan put« i dr.). U VK JVUO ostao sve do razbijanja četničkih jedinica od strane NOVJ (kraj aprila 1945). Vlastima DFJ predao se 3. septembra 1945. Osuđen je na 20 godina robije i posle (pomilovan (Arhiv VII, Ča, k. 260, reg. br. 26-2/1 i 34-2/1).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Program četničkog pokreta Draže Mihajlovića od septembra 1941. godine, za vrijeme i poslije završetka drugog svjetskog rata, upućen izbjegličkoj vladi kraljevine Jugoslavije

Original se nalazi u Arhivu SFRJ,  Arhiv VII, fond Arhiva emigrantske vlade i, vojske (dalje: AEV), k. 162, reg. br. 34/1 (VK-Y-53).

 

 

Prilog I

I. Rad za vreme trajanja rata;

II. Rad u prelaznom vremenu;

III. Pripreme za normalno stanje i

IV. Pitanje unutrašnjeg uređenja — socijalnog i političkog.

I Tačka

1. Održavanje neprijateljskog stava prema okupatorima i njihovim pomagačima, ali za sada, do daljeg, ne ulaziti u neposredne borbe osim u slučajevima samoodbrane kao što je slučaj u Hrvatskoj. Stoga, Uticati da i drugi narodni faktori zauzmu takav stav. Gde se radi o samoodbrani srpskog elementa kao u Hrvatskoj podržavati i po mogućstvu dirigovati borbom;

2. Nastojati da se po svaku cenu onemogući građanski rat među Srbima i u tom pravcu uticati i na druge;

3. Smatrati vladu u emigraciji legalnom vladom dok rat traje i po mogućnosti održavati vezu sa njom;

4. Naći pouzdane ljude na terenu preko kojih će se vršiti ono što se zaključi;

5. Nastojati da se organizacija proširi na sve zemlje.

II Tačka

Pripremati da bi u danima sloma mogli izvršiti ove akcije:

a: da kazni sve one koji su na zločinački način služili neprijatelju i koji su svesno radili na istrebljenju srpskog naroda; b: omeđiti »defakto« srpske zemlje i učiniti da u njima ostane samo srpski živalj;

v: posebno imati u vidu brzo i radikalno čišćenje gradova i njihovo popunjen je svežim srpskim elementom;

g: izgraditi plan za čišćenje ili pomeranje seoskog stanovništva sa ciljem homogenosti srpske državne zajednice;

d: u srpskoj jedinici kao naročito težak problem uzeti pitanje muslimana i po mogućnosti rešiti ga u ovoj fazi, i

e: unapred odrediti koje i kakve jedinice treba da provode izvršenje programskih tačaka pod b, v. g. d,.

III  Tačka

1. Ideal je jaka i homogena srpska državna jedinica politički i ekonomski sposobna za život. Ona će poslužiti kao takva bahninke širim političkim kombinacijama, i

2. Izabrati stručne ljude za pripremanje dokumentacije ovog cilja za konferenciju mira.

IV Tačka

1. — U pogledu unutrašnjeg političko-socijalnog uređenja sada ne tretirati.

 

 

M.P (Okrugli pečat: »Predsedništvo vlade Kraljevine Jugoslavije — Vojni kabinet London«)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodjo Ciklama u Velikoj Kladusi ima ljudi a ima i ne ljudi.Ima ih cak boljih od mene.Nego,kad smo vec u prici o Kladusi,ti kao Kladuscanka ili Kladusanka, bi morala imati u svojoj kuci ili kod nekog clana uze obitelji/familije Kladusku Monografiju.E,sad te molim da napises ko je autor te Monografije i koji je historijski period obradjen u toj Monografiji.

 

Lijepo od tebe što si me zamolio da odgovorim ali ne vidim svrhu toga, imam primjerak u kućnoj biblioteci ali ti sigurno vrlo dobro znaš ko je autor jedine kladuške monografije i koji je period obrađen. :)

Edited by Ciklama

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nek' je Cazinjanin, nek' je vaš. :D

Ne kontam ja šta ti ne kontaš, može on živjeti gdje god hoće, ali je kladuščanin (jer kao kokošara ga je sram reći da je Cazinjanin zbog onog što Cazin predstavlja) i Kladuša mu je sveta ko vehabiji Meka. :P

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kontam ja šta ti ne kontaš, može on živjeti gdje god hoće, ali je kladuščanin (jer kao kokošara ga je sram reći da je Cazinjanin zbog onog što Cazin predstavlja) i Kladuša mu je sveta ko vehabiji Meka. :P

 

Mirde se ti. :D Sigurno su Kladušani izglasali općinke vijećnike DNZ-a u Cazinu.  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirde se ti. :D Sigurno su Kladušani izglasali općinke vijećnike DNZ-a u Cazinu.  :P

Da, jesu. Žive u Cazinu, ali su Kladuščani. Smorovi živi. Odeš na kafu, potrefi se jedan takav priča samo o svetosti Kladuše, božastvu RZFA, najmoćnijoj koporaciji na svitu AC... Kladuščani su izglasali vijećnike DNZ-a u Cazinu!!! Biti Cazinjanin i i živjeti u Cazinu nije uvijek isto!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, jesu. Žive u Cazinu, ali su Kladuščani. Smorovi živi. Odeš na kafu, potrefi se jedan takav priča samo o svetosti Kladuše, božastvu RZFA, najmoćnijoj koporaciji na svitu AC... Kladuščani su izglasali vijećnike DNZ-a u Cazinu!!! Biti Cazinjanin i i živjeti u Cazinu nije uvijek isto!!!

 

 

Nije moguće? Usude se? Jiggy, šta ti uradiš u tim situacijama? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Forum Statistics

    • Total Topics
      24,065
    • Total Posts
      378,373
×
×
  • Create New...