Jump to content

crnileptir

Članovi
  • Content count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Ni tamo ni vamo

About crnileptir

  • Rank
    Novi član
  1. crnileptir

    Svjedocanstva Genocida

    LOMLJENJE KOSTIJU EKSTREMITETA I KOSTIJU GLAVE Broj dosjea: 1925 Logor: O
  2. crnileptir

    Svjedocanstva Genocida

    BACANJE NEPOKRETNIH LOGORA
  3. crnileptir

    Svjedocanstva Genocida

    BACANJE LJUDI SA VI
  4. crnileptir

    Svjedocanstva Genocida

    ODMAZDA CIVILA NAD LOGORA
  5. crnileptir

    Svjedocanstva Genocida

    UBISTVO LOGORA
  6. crnileptir

    Obnovi Svoj Zivot

    OBNOVI SVOJ ZIVOT
  7. crnileptir

    Promejna Imena?

    Pomalo generalizujemo stvari , jer na osnovu dva, tri ili nekoliko ekstrema postavljamo pravilo.
  8. crnileptir

    Promejna Imena?

    Pitanje: "Ja sam musliman nearap, iz Indije. Zivim u Dahi. Nakon silne zelje Allah me obdario djetetom. Zatim smo se u porodici razisli u pogledu nadijevanja imena. Neki od nas su zeljeli dati mu, u porodici tradicionalno, indijsko ime, a neki su odbili smatrajuci da nije dozvoljeno dati djetetu ime ako to nije islamsko ime poznato kod muslimana, kao sto su imena vjerovjesnika, ashaba, poznatih ucenjaka i dobrih ljudi, te da je nadijevanje indijskog-stranog imena zabranjeno. Nesporazum medju nama se zaostrio tako da nam ne preostaje niosta drugo nego da se obratimo vama za misljenje o ovom pitanju, koje je u skladu sa serijatskim dokazima." Odgovor: Islam nije odredio muslimanskoj porodici da svojoj djeci, muskoj ili zenskoj, daju odredjena imena, arapska ili nearapska, i to je prepusteno izboru porodice i njenom ukusu u skladu sa odredjenim principima. Sa stajalista islama ti principi su: 1. Da ime bude liepo i da dijete ne negoduje zbog imena nakon sto odraste i sazrije; da ne asocira na neku neprijatnost i pesimizam i da nema pogrdno znacenje; da nije dato po osobi koja je poznata po grijesenju i razvratu i sl. Poslanik, s.a.w.s., je zamjenjivao ruzna imena lijepim, p aonaj kome bi npr.bilo ime "Mali", nazvao bi ga "Veliki", a zeni kojoj je bilo ime "Asija" (neposlusna) dao bi ime "Dzemila" (ljepotica), itd. 2. Da ime ne izrazava robovanje bilo kome osim Allahu, kao sto su imena: Abdul-Kab (rob Kabe), Abdul Nebijj (rob Vjerovjesnikov), Abdul-Husejn (rob Husejnov) i sl. Ibn-Hazm je zabiljezio saglasnost ucenjaka (idzma) u zabrani nadijevanja imena koje bi iskazivalo robovanje bilo cemu osim Allahu, sa izuzetkom imena Abdul-Mutalib. Blisko ovome, a sto je poznato kod nearapa, je nadijevanje imena kao sto su: Gulam, Ahmed, Gulam Ali, Gulam Dzejlani, itd. 3. Da ime ne asocira na gordost i oholost i uzdizanje covjeka mimo Istine. U hadisu stoji: "Najponizenije ime kod Allaha na Dan stajanja je onoga covjeka koji se naziva Kralj kraljeva (Vladar vladara), a samo je Allah Vladar (Melik). Slicno ovome je nadijevanje nekog od Allahovih lijepih imena koja samo njemu pripadaju, kao npr. Er-Rahman, El-Muhejmin, El-Dzebbar, El-Mutekebbir, El-Halik, El-Bari, itd. Isto tako imena koja nisu svojstvena samo Allahu, s.w.t., ako su sa odredjenim clanom (el) kao sto su: El-Aziz, El-Hakim, el-Alijj, El-Halim, itd. Ako su ova imena bez odredjenog clana su dozvoljena, kao sto su imena poznatih ashaba, Alija, Hakim, pa analogno tome i Aziz, Halim, reuf, Resid i njima slicna. 4. Pozeljno je nadijevanje imena poslanika, dobrih ljudi i dobrih zena, radi produzavanja sjecanja na njih sa zeljom njihovog slijedjenja. Isto tako pozeljnaa su i ona imena kojima se izrazava pokornost Allahu, dz.s. kao sto stoji u hadisu : "Najdraza imena Allahu su Abdullah i Abdura-Rahman" (Muslim, Ebu-Davud, Tirmizija, Ibn-Madze, Ibn-Omer), a analogno tome i imena Abdul-Aziz, Abdul-Alim, Abdu-Halik, Abdul-Vahid i dr. 5. Koliko je meni poznato nijedan islamski pravnik nije zabranio nadijevanje nearapskog imena ukoliko ono ima lijepo znacenje u doticnom jeziku. Muslimani su zadrzali mnoga strana imena za muskarce i zene, nakon njihovog prihvatanja islama, uprkos cinjenici da zive u arapskoj sredini. Najociglednije je to kod Marije Kopcanke, majke Ibrahima b. en-Nebijja, a.s., koja je poznata po svom koptskom-egipatskom imenu. Onaj koji posmatra imena ashaba i onih koji su ih slijedili u dobru, vidi da njihova imena cesto znace neke biljke, npr. Talha (banana), Selme (vrsta drveta), Hanzala /gorka tikvica). Ili imena koja znace zivotinjsku vrstu kao npr. Esed (lav), Fehd (leopard), Hejsem (mladi orao), Sakr (soko). Ili imena nezive prirode ili uopce stvari iz prirode kao: Bahr (more), Dzebel (brdo), Sahr (stijena) itd. Ili imaju znacenje koje je izvedeno kao sto su imena: Amir, Salim, Amr, Seid, Fatima, Aisa, Safija, Mejmuna. Ili imena prethodnika, kao vjerovjesnika, dobrih ljudi i zena: Ibrahim, Ismail, Jusuf, Musa, Merjem. U skladu sa prethodnim principima dozvoljeno je muslimanu da svome djetetu, sinu ili kceri, da ime bilo ono arapsko ili nearapsko (strano). Napomena (ukratko): Ovdje je uzeta u obzir cisto serijatska dimenzija pitanja nadijevanja imena, a ne kulturno-povijesni aspekt (koji bi se kod muslimana bosnjacke nacionalnosti trebao razmotriti, ali to zahtijeva multidisciplinarni pristup).
  9. crnileptir

    Svjedocanstva Genocida

    ODMAZDA VOJNIKA NAD LOGORA
  10. crnileptir

    Marama

    Evo jednoh dobrog teksta o mahrami. To je tekst od Ivone Ridli, poznate britanske novinarke koja je bila jedina
  11. crnileptir

    Svjedocanstva Genocida

    UBIJANJE HLADNIM ORU
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 2 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×