Jump to content

BuKa

Članovi
  • Content Count

    172
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Ni tamo ni vamo

3 Followers

About BuKa

  • Rank
    Majstor
  • Birthday 12/22/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sturlicani.net/

Profile Information

  • Spol
    Muško
  • Ljubavni status
    Slobodan/na
  1. Odkud Vam ikako da je ljutakrajina autor članka? To što je potpisana na ovom portalu, znači samo da su ovi uzeli od njih...
  2. http://www.joomlaplates.com/?gclid=CNnoj_yMuKoCFQYr3wodHVW27Q
  3. samo kazi šta te interesuje...
  4. [url="http://youtu.be/azh_ILFI2bE"]En Nur- Bilalov ponovni ezan[/url]
  5. ...prosto ne mogu da vjerujem...
  6. BuKa

    Ezan

    [color=#000000]Nije dozvoljeno zamijeniti muezina sa puštanjem snimnjenog ezana sa kasete ili CD-a. Ezan je jedan od najboljih ibadeta koji se obavlja riječima i tijelom, on je farz kifaje po većini učenjaka, predstavlja jedan od glavnih vanjskih obilježja Islama, muslimansko mjesto koje ostavi učenje ezana, kažu učenjaci da je vadžib povesti borbu protiv tog mjesta ako odbiju učenje ezana, učenje ezana je vadžib za obavljanje pet vakata namaza. [/color] [color=#000000]Učenje ezana je znak koji razdvaja muslimansko mjesto od kjafirskog, jer Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi htio napasti neko mjesto sačekao bi da nastupi vrijeme namaza pa ako bi čuo ezan ne bi napao a u protivnom bi. Takođe, ezan ima svoje šartove od kojih je najbitniji nijet pa tako ezan nije ispravan od strane pijane, lude i osobe koja nije pri svijesti jer one nisu u stanju zanijetiti. A pod nijetom se misli da muezin prije učenja ezana zanijeti učenje ezana za taj namaz koji je nastupio. Sva ova gore spomenuta značenja učenjem ezana sa kasete ili CD-a se ne mogu ostvariti te zbog toga ovakvo učenje ezana i nije ispravno. Kada je upitan šejh Usejmin da li je učenje ezana sa kasete ispravno odgovorio je da nije ispravno jer je ezan ibadet a ibadete mora da predhodi nijet. Takođe, kada je upitan da li musliman treba ponavljati učenje ezana i učiti dovu koja se uči nakon ezana, odgovorio je da se ezan može učiti u dvije situacije: prva je ezan koji se uči kada nastupi namasko vrijeme od strane muškarca, na ovakav ezan se odgovara ponavljanjem i učenjem dove, a druga situacija je da se pusti snimljen ezan koji je od prije snimljen, takav ezan se ne prati ponavljanjem i učenjem dove jer to u suštini i nije stvarni ezan, odnosno ne uči ga muškarac u vrijeme kada mu je naređeno da ga uči nego je to samo slušanje onoga što je od prije snimljeno.[/color] [color=#000000]Upitana je Stalna komisija za fetve u Saudiji (broj fetve 10189) o onome što se dešava u nekim muslimanskim zemljama da se umjesto stvarnog učenja ezana od strane čovjeka kada nastupi namasko vrijeme puštaju snimljeni ezani preko kaseta i CD-ova, pa je odgovorila da to nije dovoljno za propisani ezan, nego da je vadžib da muezin lično prouči ezan jer je u vjerodostojnom hadisu tako naredio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.[/color] [color=#000000]Poznati šejh Mešhur Hasan je u svojoj knjizi "El-Kavlu el-mubin fi ahtail-musalin" naveo sve sporne stvari koje u sebi sadrži puštanje ezana preko kaseta i CD-ova umjesto stvarnog učenja. Od tih stvari naveo je sljedeće:[/color] [color=#000000]1 – Gubljenje nagrade učenja ezana muezinima i skraćivanje toga samo na onoga čiji je glas snimljen.[/color] [color=#000000]2 – Oprečnost ovakvog načina učenja ezana riječima Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Kada nastupi namaz neka vam neko od vas prouči ezan i neka vas predvodi najstariji od vas" (mutefekun alejhi).[/color] [color=#000000]3 – Oprečnost ovakvog načina učenja ezana onome što su muslimani stoljećima radili od početka Islama pa sve do današnjeg doba u svim mjestima i u svim mesdžidima gdje se ezan učio od strane muezina za svaki beš vakat.[/color] [color=#000000]4 – Donošenje nijeta je šart ispravnosti ezana, zbog toga je neispravan ezan ako ga prouči luda i pijana osoba, jer one nisu u stanju zanijetiti, a ovo isto se odnosi na puštanje snimljenog ezana.[/color] [color=#000000]5 – Ezan je tjelesni ibadet i zato kaže hanbelijski učenjak Ibn Kudame: "Ne može čovjek da se oslanja na ezan koji uči neko drugo jer je ezan tjelesni ibadet i nije ispravno da se izvodi za dvije osobe poput namaza", tj. ne mogu se džematlije u jednom mesdžidu oslanjati na učenje ezana u drugom mesdžidu, kao što se ne može jedan musliman oslanjati u svom namazu na namaz koji je obavio neki drugi musliman.[/color] [color=#000000]6 – Za učenje ezana za svaki namaz i u svakom mesdžidu je vezano mnoštvo suneta i adaba, a učenjem ezana putem puštanja kasete se ti suneti zapostavljaju i ne izvršavaju, a da ne govorimo o nedostatku samog nijeta učenja ezana.[/color] [color=#000000]7 – Ovakvim izvođenjem ibadeta se otvaraju vrata poigravanja sa vjerom i unošenja novotarija u ibadete i obilježja Islama i što je najgore vodi u to da se potpuno ostavi prirodno učenje ezana zadovoljavanjem sa onim što je snimljeno.[/color] [color=#000000]Kolegij islamskog prava je 1406.po Hidžri na svom devetom skupu u Meki izašao sa stavom da učenje ezana u mesdžidima nakon što nastupi namasko vrijeme puštanjem već snimljenog ezana nije dozvoljeno niti je ispravno u obavljanju ovog ibadeta, niti se time postiže i izvršava propisani ezan, te da je obaveza muslimanima da lično uče ezan za svaki namaz u svakom mesdžidu kao što je bila praksa muslimana od vremena njihovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, sve do današnjeg dana.[/color] [color=#000000]Ovakav stav oko puštanja snimljenog ezana su zauzeli bivši saudijski muftija Muhamed ibn Ibrahim, Bin Baz, Usejmin, Vijeće visokorangiranih učenjaka i Stalna komisija za fetve iz Saudije, Kolegij islamskog prava pri Rabiti, kao i mnogi drugi učenjaci širom islamskog svijeta.[/color] [color=#000000]Prema tome, puštanje snimljenog ezana umjesto muezina kada nastupi namasko vrijeme nije dozvoljeno niti ispravno, tj. smatra se kao da i nije proučen i nema sumnje da je to novotarija u načinu izvođenja ovog ibadeta. Zato je na onome ko god je u mogućnosti i stanju da promijeni ovu pogrešnu praksu u mnogim džamijama da uloži truda na lijep način da se taj ibadet izvodi onako kako su to muslimani radili četrnaest stoljeća. A u onim džamijama gdje nije moguće promijeniti ovu pogrešnu praksu jer bi to odvelo u razdor, svađu i slično nije grijeh na džematlijama nego na onima koji su odgovorni. Ve billahi tevfik.[/color]
  7. [quote name='BaroN' timestamp='1311843064' post='435092'] Opet vi po tome kako je sve to Hrvata koji zele naplatiti i zrak, a ne o stotinama autobusa koji dovoze ljude iz Bosne svaki dan, a isti ti ljudi samo u Bosni potrose na kartu, i kupe, ako i kupe, sve ostalo sto im je potrebno. U Hrvatskoj ce potrositi samo u iznimnim situacijama [/quote] ...i šta hoš ti reći sa tim?
  8. [color=#ff0000][size=7][font=verdana,geneva,sans-serif][url="http://www.index.hr/images2%2fmakarskoprimoprjekomentar.jpeg"]SLIKA[/url][/font][/size][/color] [color=#000000][size=4]"Bolji je jedan gost koji će dnevno ostaviti 500 eura nego njih deset koji će ostaviti po 30 eura ili njih nekoliko stotina ili tisuća koji vikendom dolaze iz BiH na jednodnevne izlete… Turizam je na ovaj način u problemima. Radi se o kampanjskim gostima koji smetaju, ali koje se ne može izbjeći i eliminirati..."[/size][/color] [color=#000000][size=4]Ovo je dio teksta koji je objavljen u sedmičnom listu Makarsko primorje. [/size][/color] [b] Koliki gad moraš biti da natjeraš Bosancu suze na oči?[/b]
  9. [url="http://www.youtube.com/watch?v=YSV-03poNhU&feature=player_embedded"] http://www.youtube.c...player_embedded[/url] evo videa...
  10. [quote name='EcI PeCi PeC' timestamp='1310920886' post='433646'] zanima me zasto je malo osoba koje su jako visoko obrazovane vjernici... [/quote] ne bih se složio!
  11. Eşhedu en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden âbduhu ve Resuluhu
  12. [quote name='Legalize' timestamp='1310637356' post='433175'] Dižu te nekve portale, a ne znaju fixat silne SQL bugove na portalima. Svaki taj navedeni portal je do sad bio meta hakerima. Od biscani.net, mojusk, uskportal... [/quote]
  13. [quote name='antonio' timestamp='1310767018' post='433465'] ETO VAM GA SAD....Nedaju mi ljudi da budem upravu zbog svog potpisa...Garantujem kada bi skinuo potpis da bi vise postovali moje postove ovdje.... @Amren, to za kruzni tok je bilo od je*e sto kazu u nasem narodu... Konkurs za stipendije NIJE rasppisan...HOcu da se zaim, hocu da pisem, STA JE? Ako neko ima protiv nesto pa zeli da me utjera u laž neka mi se skine... [/quote] Podržavam
  14. [quote name='antonio' timestamp='1310742022' post='433399'] Je*la te tvoja matematika ... Školska 2010/2011 godina počinje u septembru 2010.godine a završava u augustu 2011.godine. Akademska počinje u oktobru 2010.godine a završava u septembru 2011.godine. Pare na koje ti misliš su bile za školsku(akademsku) 2009/2010 godinu a isplaćene su na početku 2011.godine... Sve kasni po godinu dana. Konkurs za općinsku stipendiju za školsku 2010/2011 je trebao da bude objavljen, ali nije. Tek treba biti objavljen, pa da završi, pa da budu rezultati a pare kad će biti___to niko ne zna... [b]Namik, evo to vijesti, istraži malo, pa daj informacije da te ljudi ne napadaju što slikaš ozljeđene pse a ne uradiš ništa po tom pitanju [/b] [/quote] Ma nemoj da to Namik piše, optužili su ga da je KRALJ Roma, pa da neće da spašava pse, ako se u ovo uplete ode čovjek u zatvor... Napisat će da su bile, a niđe stipendija
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 35 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

×
×
  • Create New...