Jump to content
bull

Mevlud - proslava Poslanikovog, saws, rodjenja

Recommended Posts

[media]http://www.youtube.com/watch?v=k4GktFTPdYk[/media]

Da li vi na bilo koji nacin obiljezavate proslavanje Poslanikovog s.a.w.s rodjenja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[sharedmedia=blog:entries:12342]

evo i dobrog teksta Hafiza Suada Sahinovica ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
[url="http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=10310:rebiul-evvel-i-roenje-muhameda-as&catid=179:zekerijah-ef-jlakovi&Itemid=57"]http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=10310:rebiul-evvel-i-roenje-muhameda-as&catid=179:zekerijah-ef-jlakovi&Itemid=57[/url]

i kako sad biti pametan. na video kaze "a zivio je 63 godine"
nitko ne osporava da je zivio 63 godine??? nije li onda lahko proracunati kad je rodjen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suvisno je obiljezavati nesto sto nisu obiljezavale prve generacije muslimana. Nismo valjda mi pametniji iLI ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='bull' timestamp='1329430880' post='449397']
Suvisno je obiljezavati nesto sto nisu obiljezavale prve generacije muslimana. Nismo valjda mi pametniji iLI ?
[/quote]
valjda su prve generacije bili najbolji vjernici a ne najpametniji.. mislim da u pogresnom kontekstu poredis pamet..
1300 godina Allahove blagodati poslije prvih ashaba valjda nije nezamarivo i beskorisno

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='scooby-doo' timestamp='1329431129' post='449398']
valjda su prve generacije bili najbolji vjernici a ne najpametniji.. mislim da u pogresnom kontekstu poredis pamet..
1300 godina Allahove blagodati poslije prvih ashaba valjda nije nezamarivo i beskorisno
[/quote]
Ne, ne to. Zar je neko shvatio bolje vjeru od prve generacije u tom kontekstu sam mislio ? Cisto sumnjam dragi scooby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A niste li vi jos shvatili vjeru??? ili je samo niste dobro shvatili? Ja sam se sad izgubio...
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pa nisu poslanici poslati da im narodi slave rodjendane vec su poslati sa odredjenim vjerozakonom kojeg se treba pridrzavati .. a mi smo pridrzavanjem vjerozakona zamjenili sa slavljenjem rodjendana .. ccc
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='hanzonehatori' timestamp='1331838519' post='451421']
pa nisu poslanici poslati da im narodi slave rodjendane vec su poslati sa odredjenim vjerozakonom kojeg se treba pridrzavati .. a mi smo pridrzavanjem vjerozakona zamjenili sa slavljenjem rodjendana .. ccc
[/quote]

neka samo neko navede dokaz protiv obilježavanja rođendana, odnosno mevluda......

nemojte samo onaj tipa: ''nisu to ni ashabi, zar smo mi bolji od njih''....

Share this post


Link to post
Share on other sites
@superhik

Neka se Uzvišeni Allah smiluje poslaniku Muhammedu sallallahu alejhi ve sellem koji je u potpunosti ispunio svoju zadaću. Tu činjenicu na oprosnom hadždžu posvjedočilo je preko 100 000 ashaba. A za tu prvu generaciju Allah subhanehu ve teala obećao je dobro u Kur'anu. Divne li su se stvari dešavale tad. Kako li su samo to dobri ljudi da su neki za svoga života znali da su od stanovnika Dženneta. Kakva li je samo to generacija Kaže Omer radijellahu anhu: Kada bi se iman Ebu Bekra stavio na jedan tas vage a iman cijelo ummeta na drugi tas, prevagnuo bi Ebu Bekrov iman. - Ono što nije bila vjera u vrijeme Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i ashaba radijellahu anhum nikad neće biti vjera i ibadet! Nemoguće je da se nakon 400 godina smrti Poslanika sallallahu alejhi ve sellem pojavi nešto i da neko to smatra ibadetom. Zašto?

"Nisam izostavio ništa od onoga što vam je Allah naredio a da vam i ja to nisam naredio. Nisam izostavio ništa od onoga što vam je zabranio a da vam to nisam i zabranio." (pogledaj: Sahih, Eš-Šafi'i u Sunnetu, 1/14)

Kaže Poslanik sallallahu alejhi ve sellem u hadisu kojeg bilježi imam Tirmizi: "Najpreči ljudi mome šefatu na Sudnjem danu su oni koji najviše donose salavat na mene." - ako iskreno voliš Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem to ti je veliki ibadet i njime ćeš steći Allahovo zadovoljstvo. Recimo, nastoj što više da kaže "Allahume sali ala Muhammed", to je bez sumnje bolje nego obilježavanje mevluda i činjenje novotarija. Kad je Omer radijellahu anhu vidio kršćanskog svečenika, vidjeli su se tragovi na njegovom tijelu od molitve. Bilo je oronulo. Zaplakao je i rekao: Sjetio sam se riječi Allaha tebarake ve teala: "..,kada će se neka lica potištena, premorena, napaćena u vatri užarenoj pržiti," (Kuran, Gašija, 2-4).

Islamski učenjaci odredili su uvjete da bi određeno djelo bilo primljeno kod Allaha šta treba ispuniti, pa su rekli da ono treba biti učinjeno iskreno, samo, radi Allaha, te po sunnet Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Edited by doktoraider

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='doktoraider' timestamp='1331927333' post='451530']
@superhik

Neka se Uzvišeni Allah smiluje poslaniku Muhammedu sallallahu alejhi ve sellem koji je u potpunosti ispunio svoju zadaću. Tu činjenicu na oprosnom hadždžu posvjedočilo je preko 100 000 ashaba. A za tu prvu generaciju Allah subhanehu ve teala obećao je dobro u Kur'anu. Divne li su se stvari dešavale tad. Kako li su samo to dobri ljudi da su neki za svoga života znali da su od stanovnika Dženneta. Kakva li je samo to generacija Kaže Omer radijellahu anhu: Kada bi se iman Ebu Bekra stavio na jedan tas vage a iman cijelo ummeta na drugi tas, prevagnuo bi Ebu Bekrov iman. - Ono što nije bila vjera u vrijeme Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i ashaba radijellahu anhum nikad neće biti vjera i ibadet! Nemoguće je da se nakon 400 godina smrti Poslanika sallallahu alejhi ve sellem pojavi nešto i da neko to smatra ibadetom. Zašto?

"Nisam izostavio ništa od onoga što vam je Allah naredio a da vam i ja to nisam naredio. Nisam izostavio ništa od onoga što vam je zabranio a da vam to nisam i zabranio." (pogledaj: Sahih, Eš-Šafi'i u Sunnetu, 1/14)

Kaže Poslanik sallallahu alejhi ve sellem u hadisu kojeg bilježi imam Tirmizi: "Najpreči ljudi mome šefatu na Sudnjem danu su oni koji najviše donose salavat na mene." - ako iskreno voliš Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem to ti je veliki ibadet i njime ćeš steći Allahovo zadovoljstvo. Recimo, nastoj što više da kaže "Allahume sali ala Muhammed", to je bez sumnje bolje nego obilježavanje mevluda i činjenje novotarija. Kad je Omer radijellahu anhu vidio kršćanskog svečenika, vidjeli su se tragovi na njegovom tijelu od molitve. Bilo je oronulo. Zaplakao je i rekao: Sjetio sam se riječi Allaha tebarake ve teala: "..,kada će se neka lica potištena, premorena, napaćena u vatri užarenoj pržiti," (Kuran, Gašija, 2-4).

Islamski učenjaci odredili su uvjete da bi određeno djelo bilo primljeno kod Allaha šta treba ispuniti, pa su rekli da ono treba biti učinjeno iskreno, samo, radi Allaha, te po sunnet Poslanika sallallahu alejhi ve sellem.
[/quote]

ja rekoh nemojte taj tip dokaza ''nismo mi valjda bolji od ashaba'' a ti baš udari u tom smjeru brate dragi......

da li je mevlud izričito zabranjen....ne ulazim u neke sadržaje, ali tamo se uče salavati, pa ko može reći da je to loše....

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='superhik' timestamp='1331939460' post='451539']
ja rekoh nemojte taj tip dokaza ''nismo mi valjda bolji od ashaba'' a ti baš udari u tom smjeru brate dragi......

da li je mevlud izričito zabranjen....ne ulazim u neke sadržaje, ali tamo se uče salavati, pa ko može reći da je to loše....
[/quote]
Ode se napiti konjaka zapaliti cigar i jos 1000 stvari jer nisu tacno spomenute i zabranjeni u Islamu. Ala logike brate dragi. Zar nije dovoljan onaj hadis ko uvede novotariju u vjeru....." ili su trebali ko uvede ovo u vjeri pa ovo pa ovo pa ovo i nabrajati redom stvari. Ne valja ti ta logika nikako. Zasto se ne zapitas uopce o postanku mevluda ? Kad sta i kako ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mevlud bi i nekako mogao prozdriti, ali takodjer i vi mozete skontati bit toga, al ne zato kud koji mili moji :)

Moje su hlace dovoljno od zemlje i nikad prasljive niti izderane nisu bile, a vi se smrzavajte :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='scooby-doo' timestamp='1331944062' post='451541']
Mevlud bi i nekako mogao prozdriti, ali takodjer i vi mozete skontati bit toga, al ne zato kud koji mili moji :)

Moje su hlace dovoljno od zemlje i nikad prasljive niti izderane nisu bile, a vi se smrzavajte :P
[/quote]
:O :O :O :O :O :O

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='bull' timestamp='1331941124' post='451540']
Ode se napiti konjaka zapaliti cigar i jos 1000 stvari jer nisu tacno spomenute i zabranjeni u Islamu. Ala logike brate dragi. Zar nije dovoljan onaj hadis ko uvede novotariju u vjeru....." ili su trebali ko uvede ovo u vjeri pa ovo pa ovo pa ovo i nabrajati redom stvari. Ne valja ti ta logika nikako. Zasto se ne zapitas uopce o postanku mevluda ? Kad sta i kako ?
[/quote]

a logike brate dragi....izvini nemoj se uvrijediti ali poređenje onog što sam ja rekao, a to je da se na mevludima uče salavati, između ostalog, sa konjakom je u najmanju ruku neukusno....ne bih se izrazio grublje....

šta je loše u mevludu...?

mislim nemoj me pogrešno skontati, ja nisam bio na mevludu još od djetinjstva, ali zašto napadati ljude koji se u rijetkim prilikama sjećaju Miljenika s.a.w.s.....daj Bože da su mevludi svaki dan samo da tako često se sjete Poslanika a.s.....

a što se bidata tiče preporučujem ti sljedeći članak

[url="http://ha-mim.net/live/index.php?izbor=3&ID=69"]http://ha-mim.net/live/index.php?izbor=3&ID=69[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites
selam alejkum. stvarno bez imalo želje za raspravom moraš znati da svaki ibadet koji je došao ima svoj oblik. jedne prilike, u mesdzidu Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem bili su ljudi koji su sjedili i zikrili. (spominjali su Allaha). Pred njima su bili kamenčići. Jedan kao vođa zikra je rekao "sada ćemo 100x reći "Allahu ekber" - pa su svi tako uradili, brojeći na kamenčiće. Pa kada su prisutni to vidjeli, pozvali su Ebu Hurejru. On je ušao u mesdzid, i u jednom rivajetu stoji da se pokrio po glavi (kako ga ljudi nebi prepoznali) , kada je vidio to, rekao im je: vi ili ste upućeni od ashaba Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem ili otvarate vrata vatri. Pa kaže ravija da je kasnije sve prisutne te novotarije vidio kako su u zabludi i kako se bore protiv muslimana svojim tijelom (rat). Neda Allah bereketa u nečem što nije propisano. Istom analogijom, ja tebe pitam, daj ti meni dokaz kako je to PROPISANO. Jer, osnova je, oko ovog ćemo se složiti obojca, da određeni ibadet ili bolje da kažem, da određeno djelo mora imati argument iz Kurana ili Sunneta da bi to bilo ibadet. I na tome je imam Ahmed rahimehullah postavio osnove hanbelijskog mezheba te dao definiciju "kako se sačuvati novotarija" jer za njih je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao "svaka novotarija je zabluda" kaže imam Ahmed, rahimehullah: Nemoj činiti od ibadeta ništa za šta nemaš potvrđeno argumentom da je to propisano od Allaha! i zaista je to tako. Sve pored toga je suludo. Pogledaj danas šta ljudi rade u svijetu. Koliko je onih što žele dobro a nikad ga neće vidjeti, zar ne? Sjeti se samo djelaa Nuhovog naroda. Oni su samo željeli hajr i dobro, međutim, šejtan ih je prevario pa su bili sebeb da ljudi poslije njih ostanu u obožavanju, pored Allaha, kipove, a to je grijeh koji Allah neće oprostiti nikada, ukoliko čovjek umre s tim, a ukoliko se pokaje, oprosti će.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='doktoraider' timestamp='1332011178' post='451565']
selam alejkum. stvarno bez imalo želje za raspravom moraš znati da svaki ibadet koji je došao ima svoj oblik. jedne prilike, u mesdzidu Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem bili su ljudi koji su sjedili i zikrili. (spominjali su Allaha). Pred njima su bili kamenčići. Jedan kao vođa zikra je rekao "sada ćemo 100x reći "Allahu ekber" - pa su svi tako uradili, brojeći na kamenčiće. Pa kada su prisutni to vidjeli, pozvali su Ebu Hurejru. On je ušao u mesdzid, i u jednom rivajetu stoji da se pokrio po glavi (kako ga ljudi nebi prepoznali) , kada je vidio to, rekao im je: vi ili ste upućeni od ashaba Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem ili otvarate vrata vatri. Pa kaže ravija da je kasnije sve prisutne te novotarije vidio kako su u zabludi i kako se bore protiv muslimana svojim tijelom (rat). Neda Allah bereketa u nečem što nije propisano. Istom analogijom, ja tebe pitam, daj ti meni dokaz kako je to PROPISANO. Jer, osnova je, oko ovog ćemo se složiti obojca, da određeni ibadet ili bolje da kažem, da određeno djelo mora imati argument iz Kurana ili Sunneta da bi to bilo ibadet. I na tome je imam Ahmed rahimehullah postavio osnove hanbelijskog mezheba te dao definiciju "kako se sačuvati novotarija" jer za njih je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao "svaka novotarija je zabluda" kaže imam Ahmed, rahimehullah: Nemoj činiti od ibadeta ništa za šta nemaš potvrđeno argumentom da je to propisano od Allaha! i zaista je to tako. Sve pored toga je suludo. Pogledaj danas šta ljudi rade u svijetu. Koliko je onih što žele dobro a nikad ga neće vidjeti, zar ne? Sjeti se samo djelaa Nuhovog naroda. Oni su samo željeli hajr i dobro, međutim, šejtan ih je prevario pa su bili sebeb da ljudi poslije njih ostanu u obožavanju, pored Allaha, kipove, a to je grijeh koji Allah neće oprostiti nikada, ukoliko čovjek umre s tim, a ukoliko se pokaje, oprosti će.
[/quote]

samo mi reci za što je Omer r.a. rekao (parafraziram): ''Lijepe li novotarije''....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Allah tebarake ve teala zaštitio svoju vjeru od bilo kakvih primjesi time što svaki propis ima svoj argument. Kaže Uzvišeni Allah subhanehu ve teala: "Objavljujemo je kao Kur’an na arapskom jeziku da biste razumjeli."

Što se tiče riječi Omera radijellahu anhu tu je stvar razumjevanja arapskog jezika od strane onog koji prevodi, odnosno čita. Riječ "sallah" šta znači na arapskom jeziku u terminološkom značenju? - Dova! , a u šerijatskom? - Namaz!

Tako i riječ "bidat" u terminološkom značenju značina "novina", "nešto što je novo" , dok u šerijatskom značenju znači: nešto što nema argument da je od Allaha subhaneh propis - a to je zabluda.

E, kad kažeš, "lijep li novotarije" .

evo ti isti primjer sa riječi sunnet, kao što sam ti navodio sad za bidat i sallah.

Riječ "sunnet" je došla od korijena arapske riječi; senne-jesunnu-sunnetun, dok bi ta riječ u prijevodu u bosanskom jeziku značila: običaj, navika, postupak, metoda, praksa, pravilo, tradicija, zakon, i sl. Stoga je došlo u hadisu Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem: "Onaj ko u islam uvede lijep sunnet (praksu, metodu) imat će njegovu nagradu kao i nagradu onih koji ga budu činili poslije njega, a da im se neće njihova nagrada umanjiti, dok onaj ko u islam uvede ružan (loš) sunnet imat će zato grijeh, kao i grijehe onih koji ga budu poslije njega radili, a da im se neće od njihovih grijeha ništa umanjiti." (Bilježe ga; Muslim u svom "Sahihu", Imam Ahmed u "Musnedu", En-Nesa'i, El-Bejheki, Et-Taberi, ibn Hiban u "Sahihu"). - ovdje Poslanik sallallahu alejhi ve sellem spominje "dok onaj ko u islam uvede ružan sunnet" - ja tebe pitam, zar sunnet može biti ružan? Hoću da shvatiš da se misli na (ps.vrati se na jezičko značenje gore što sam pisao) : misli se na: metodu, praksu, pravilo, zakon... ! Kakav je sunnet lijep a kakav je ružan postavlja se glavno pitanje: pa lijep sunnet je onaj postupak koji ima uporišta u dijelima Poslanika sallallahu alejhi ve sellem a ružan sunnet je onaj koji nema uporišta u Islamu.

dalje;

U riječima Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem: "da onaj ko uvede neki sunnet u islamu" se misli da onaj ko oživi neki od sunneta, koji imaju utemeljene dokaze u našoj vjeri, a koji su se zapostavili u određenom periodu ili kod određnog naroda, dok se nikako ne misli "ko dođe sa nečim novim od sebe u islamu", jer je to onda bid'at (novotarija), a ne sunnet. Dokaz za ovo što smo naveli jeste događaj u vrijeme hilafeta (vladavine) Omera, radijallahu anhu, kada su ljudi teravih-namaz klanjali pojedinačno ili u manjim grupicama i to u jednoj džamiji, pa im je halifa Omer odredio i postavio jednog imama tj. Ubejja b. Ka'ba, radijallahu anhu, za kojim su svi klanjali. Zatim kada ih je vidio tako okupljene za jednim imamom, rekao je: "Lijep je ovo bid'at (novotarija)!". (Bilježi ga; Buharija u "Sahihu", Abdur-Rezak u "Musanafu" i El-Bejheki u "Sunenul-Kubra" ). Omer, radijallahu anhum, je rekao i upotrijebio riječ "novotarija" u jezičkom smislu, jer u osnovi je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, klanjao ashabima teravih-namaz u džem'atu. Stoga to nije novotarija u vjeri, nego ju je halifa Omer nazvao "novotarijom" zato što je bila zapostavljenja i izumrla.

Mislim da si iz ovog shvatio da je Omer rekao "lijepe li novotarije" za postupak koji je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem radio ali je jedno vrijeme bio zamro, koliko? - Allah najbolje zna.


Pokušao sam skratiti, međutim, ovo je osjetljiva tema i moralo je ovako.. Edited by doktoraider
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svi propisi od uzvisenog Allaha su dosli u odredjenom vremenskom periodu, sa odredjenim porukama, za neko buduce odredjeno vrijeme itd itd..
Ne upotrijebiti zdrav razum, ignorisati znanje vecine ili misljenja ucenjaka..

tumaciti neka pravila iz vremena ashaba u sadasnjicu, ili onih poslije njih, i davati im epitete vjecnih propisa, a vjecan je samo Allah Dzelesanuhu

Moj brate ja sam doskoro mislio da nam je nasa vjera islam poslana kao olaksanje, ali ...
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='doktoraider' timestamp='1332102988' post='451626']
Allah tebarake ve teala zaštitio svoju vjeru od bilo kakvih primjesi time što svaki propis ima svoj argument. Kaže Uzvišeni Allah subhanehu ve teala: "Objavljujemo je kao Kur’an na arapskom jeziku da biste razumjeli."

Što se tiče riječi Omera radijellahu anhu tu je stvar razumjevanja arapskog jezika od strane onog koji prevodi, odnosno čita. Riječ "sallah" šta znači na arapskom jeziku u terminološkom značenju? - Dova! , a u šerijatskom? - Namaz!

Tako i riječ "bidat" u terminološkom značenju značina "novina", "nešto što je novo" , dok u šerijatskom značenju znači: nešto što nema argument da je od Allaha subhaneh propis - a to je zabluda.

E, kad kažeš, "lijep li novotarije" .

evo ti isti primjer sa riječi sunnet, kao što sam ti navodio sad za bidat i sallah.

Riječ "sunnet" je došla od korijena arapske riječi; senne-jesunnu-sunnetun, dok bi ta riječ u prijevodu u bosanskom jeziku značila: običaj, navika, postupak, metoda, praksa, pravilo, tradicija, zakon, i sl. Stoga je došlo u hadisu Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem: "Onaj ko u islam uvede lijep sunnet (praksu, metodu) imat će njegovu nagradu kao i nagradu onih koji ga budu činili poslije njega, a da im se neće njihova nagrada umanjiti, dok onaj ko u islam uvede ružan (loš) sunnet imat će zato grijeh, kao i grijehe onih koji ga budu poslije njega radili, a da im se neće od njihovih grijeha ništa umanjiti." (Bilježe ga; Muslim u svom "Sahihu", Imam Ahmed u "Musnedu", En-Nesa'i, El-Bejheki, Et-Taberi, ibn Hiban u "Sahihu"). - ovdje Poslanik sallallahu alejhi ve sellem spominje "dok onaj ko u islam uvede ružan sunnet" - ja tebe pitam, zar sunnet može biti ružan? Hoću da shvatiš da se misli na (ps.vrati se na jezičko značenje gore što sam pisao) : misli se na: metodu, praksu, pravilo, zakon... ! Kakav je sunnet lijep a kakav je ružan postavlja se glavno pitanje: pa lijep sunnet je onaj postupak koji ima uporišta u dijelima Poslanika sallallahu alejhi ve sellem a ružan sunnet je onaj koji nema uporišta u Islamu.

dalje;

U riječima Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem: "da onaj ko uvede neki sunnet u islamu" se misli da onaj ko oživi neki od sunneta, koji imaju utemeljene dokaze u našoj vjeri, a koji su se zapostavili u određenom periodu ili kod određnog naroda, dok se nikako ne misli "ko dođe sa nečim novim od sebe u islamu", jer je to onda bid'at (novotarija), a ne sunnet. Dokaz za ovo što smo naveli jeste događaj u vrijeme hilafeta (vladavine) Omera, radijallahu anhu, kada su ljudi teravih-namaz klanjali pojedinačno ili u manjim grupicama i to u jednoj džamiji, pa im je halifa Omer odredio i postavio jednog imama tj. Ubejja b. Ka'ba, radijallahu anhu, za kojim su svi klanjali. Zatim kada ih je vidio tako okupljene za jednim imamom, rekao je: "Lijep je ovo bid'at (novotarija)!". (Bilježi ga; Buharija u "Sahihu", Abdur-Rezak u "Musanafu" i El-Bejheki u "Sunenul-Kubra" ). Omer, radijallahu anhum, je rekao i upotrijebio riječ "novotarija" u jezičkom smislu, jer u osnovi je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, klanjao ashabima teravih-namaz u džem'atu. Stoga to nije novotarija u vjeri, nego ju je halifa Omer nazvao "novotarijom" zato što je bila zapostavljenja i izumrla.

Mislim da si iz ovog shvatio da je Omer rekao "lijepe li novotarije" za postupak koji je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem radio ali je jedno vrijeme bio zamro, koliko? - Allah najbolje zna.


Pokušao sam skratiti, međutim, ovo je osjetljiva tema i moralo je ovako..
[/quote]

znači Omer r.a. je ipak upotrijebio riječ ''bidat'' i opisao kao lijepo......hvala, samo sam to htio čuti..... :mail:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poslanik a.s. u hadisu koji prenosi Imam Muslim:
Ko uvede u islam neku lijepu stvar, on ima nagradu za to i nagradu onoga koji to bude prakticirao nakon njega, a da se njima (tj.onima koji budu prakticirali to) ništa ne oduzima od njihove nagrade. A ko uvede u islam neku lošu stvar on ima kaznu za to, i kaznu onih koji to budu prakticirali, a da se njima ništa ne oduzme od njihove kazne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaže imam Šafija: Nikad se nisam raspravljao s učenim a da nisam pobjedio, a nikad se nisam raspravljao s neučenim a da nisam izgubio. I zaista je tako. Subhanaallah. Onom koji ne zna džaba čovjek govori argumente... govori mu ono šta je rekao Allah subhanehu ve teala i Njegov Poslanik sallalllahu alejhi ve sellem a on dolazi s istim tim riječima, argumentima koje su protiv njega i smatra da mogu hadisi biti kontradiktorni između sebe. Ovakvu raspravu bi mogao razumjeti da je na jednoj strani musliman a na drugoj strani kršćanin npr, pa ovaj uzima argumente iz Kurana i hadisa, a ovaj iz Biblije vadi riječi koje se suprostavljaju s Kuranskim tekstom, ili hadiskim. Dok ovako.. ja ti kažem šta kaže Allahov Poslank sallallahu alejhi ve sellem i napišem ti govor uleme po nekom pitanju a ti mi kažeš ne nije to tako, i isti onaj argument pokušavaš nasukati na svoje korito. to je stvarno besmisleno i treba se bojati Allaha jer Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: "Ko na mene slaže namjerno neka sebi pripremi mjesto u vatri." To što ti govoriš nikad niko od uleme ehli-sunneta nije rekao. Izvini :( !

ako je tako, je te pitam šta je onda po tebi novotarija (u šerijatskom smislu) i kad se kaže novotarija, osnova je da se misli u šerijatskom smislu a ne terminološkom?

I znaj dragi moj brate da su novotari nastali i sekte se počele formirati zbog slabog razumjevanja arapskog jezika!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Novotarije su zapravo olaksice u nasem vremenu, svi se savremeni ucenjaci slazu sa tim, ali ima izuzetaka kao sto je Vogel itd..
Neke od logicnih olaksica su da zavijena zena ne znaci da je samo kosa pokrivena nego da svojim tijelom ne izaziva tj ne provocira.
Sa tim je dosla olaksica da zene u zapadu nisu obavezne na fakultetima pokriti i kosu, posto je demokratski zabranjeno, ali je duzns ds se ne oblaci izazovno..

Takodjer jedna od olaksica je da zena u vremenu menstruacije moze da ulazi u dzamiju, npr ako se desava neko vazno predavanje itd, jer danasnja higijena je na nivou. Tj misljenja ucenih da je ta zabrana upravo dosla zbog higijene. Posto je u danasnje vrijeme taj problem rijesen...

I tako dalje...
.
Ja islam shvatam kao nauku, tako i ove olaksice imaju naucno uporiste

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='scooby-doo' timestamp='1332159409' post='451677']
Novotarije su zapravo olaksice u nasem vremenu, svi se savremeni ucenjaci slazu sa tim, ali ima izuzetaka kao sto je Vogel itd..
Neke od logicnih olaksica su da zavijena zena ne znaci da je samo kosa pokrivena nego da svojim tijelom ne izaziva tj ne provocira.
Sa tim je dosla olaksica da zene u zapadu nisu obavezne na fakultetima pokriti i kosu, posto je demokratski zabranjeno, ali je duzns ds se ne oblaci izazovno..

Takodjer jedna od olaksica je da zena u vremenu menstruacije moze da ulazi u dzamiju, npr ako se desava neko vazno predavanje itd, jer danasnja higijena je na nivou. Tj misljenja ucenih da je ta zabrana upravo dosla zbog higijene. Posto je u danasnje vrijeme taj problem rijesen...

I tako dalje...
.
Ja islam shvatam kao nauku, tako i ove olaksice imaju naucno uporiste
[/quote]
Ti si me sa zadnja 2 svoja posta iznenadio uveliko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Forum Statistics

    • Total Topics
      24,065
    • Total Posts
      378,361
×